De consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in het eerste halfjaar van 2012 met 11,8% toegenomen

Consumenten hebben weer meer duurzaam voedsel gekocht. In het eerste halfjaar van 2012 is er ruim 1 miljard euro aan besteed. Dat is 23,4% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit tussentijds onderzoek van LEI - Wageningen UR. De totale bestedingen aan voedsel zijn in dezelfde periode met 1,2% gestegen. Consumenten besteedden opvallend meer aan de keurmerken Beter Leven en Scharrelvlees, respectievelijk een stijging van 65,1% en 171,4%. EKO/Biologisch is het grootste keurmerk met 43,6% van de totale duurzame omzet. De consumentenbestedingen aan biologische voeding zijn in het eerste halfjaar van 2012 met 11,8% toegenomen. De omzet steeg met ruim 47 miljoen euro naar 445 miljoen.

Bron: Food Holland, 10-10-2012
http://www.foodholland.nl/nieuws/artikel.html?id=142218